Åpen dag: Finn din fritidsaktivitet!

Den 19. oktober viser vi frem at kommunen har masse aktiviteter  for barn og ungdommer. Se hele programmet her.
Barn som trener karate

Foto: Adobe Stock

Prøv en aktivitet på ALLEMED-dagen

Vi vil ha ALLEMED!

I et forsøk på å få flere til å finne sin fritidsaktivitet, arrangerer vi en åpen dag som er felles for hele kommunen.

Se hele programmet (pdf)

Den 19. oktober inviterer vi derfor alle barn og unge til å komme og finne sin aktivitet mellom kl. 12–18 i

• Sofiemyrhallen
  • Ski Turnhall
  • Langhushallen (NB! Kl. 11–14)
  • Langhuset
  • Siggerud skole (kl. 12–15)
  • tennishallene i Ski og på Kolbotn

Dagen er et samarbeidsprosjekt mellom alle som driver med fritidsaktiviteter i kommunen.

Her blir det fokus på selve aktiviteten, fremfor hvem som driver den. Vi vil vise frem at vi har masse å tilby.

Kom gjerne i gymtøy!

Visste du for eksempel at vi har tilbud i badminton, dart, håndbak og freesbegolf i kommunen vår? Eller at vi har kor og teatergrupper som ønsker seg flere ungdommer?

Velkommen til å finne din aktivitet!

Merk at det er begrenset parkering ved Ski turnhall. Vi oppfordrer til å  parkere ved ishallen.

Om ALLEMED-dugnaden

Hvordan legger vi til rette for at alle barn og unge i Nordre Follo har en mulighet til å delta i fritidsaktiviteter?

Foreldre sier i en undersøkelse at ungdommene deres ikke deltar i fritidsaktiviteter fordi de ikke har lyst og mangler motivasjon, eller fordi de ikke finner en aktivitet som passer for seg.

På ungdomsrådets ungdomskonferanse kom de frem til omtrent det samme:

Ungdommer fortsetter med en fritidsaktivitet fordi det er gøy, og fordi de vil være med venner. De slutter hvis

• for mye endrer seg
  • venner slutter
  • det blir for mye fokus på prestasjon

Samtidig sier de at det er vanskelig å «starte på noe nytt», hvis man bestemmer seg for å slutte med den aktiviteten de har holdt på med til nå.

Les mer om ALLEMED-dugnaden og ALLEMED ung

Plakat med informasjon om klokkeslett og dato for ALLEMED-dagen

Plakat: Livia Kaikkonen Thorsvik/Drømtorp vgs

Sist endret: 15.10.2024