Vi fraråder bading i Tussetjern inntil videre

Vi anbefaler ikke å ferdes i vannkanten eller bade i Tussetjern. Opprydningsarbeidet etter utslippet i januar pågår fortsatt.
tussetjern badeplass

Foto: Nordre Follo kommune

I vinter frarådet kommuneoverlegen isbading i Tussetjern. Dette gjelder dessverre fortsatt nå som isen har smeltet, temperaturene stiger og badesesongen nærmer seg for mange flere.

Her kan du bade istedenfor

Har du lyst til å bade? Da vil det kanskje glede deg å vite at kommunen tilrettelegger badeplasser ved ferskvann flere steder i Nordre Follo:

• Midtsjøvann
  • Bråtetjern
  • Vientjern
  • Gjersenga
  • Kloppa (Assuren)

Les mer om badeplassene:

Badeplasser i Nordre Follo

Om noen få uker begynner vi å ta vannprøver ved de andre tilrettelagte badeplassene for å sjekke vannkvaliteten, slik vi gjør hver sommer.

Nettsiden vår om badeplasser vil bli oppdatert med resultatene når de er klare.

Vi kommer ikke til å ta vannprøver av Tussetjern før vi har fått informasjon fra de ansvarlige for opprydningsarbeidet om at forurensingssituasjonen er forbedret.

Sist endret: 07.05.2024