Si meningen din om Kolbotnveien

Vi ønsker å forstå bedre hvem som bruker Kolbotn sentrum, hvor dere skal og hva behovene deres er. Velkommen til åpent møte i Kolben 3. september kl. 18.
Kolbotnveien illustrasjon

Illustrasjon: Nordre Follo kommune

Stor byggeaktivitet i Kolbotn sentrum har ført til et behov for en plan for mobilitet og gatebruk.

Nordre Follo kommune har tildelt oppdraget med å lage en gatebruksplan med tilhørende gatelysplan og detaljregulering for Kolbotnveien til Bokemo AS.

Når oppgraderingen av Kolbotn togstasjon etter planen er ferdig i 2026/27 vil det bli nye tilkomster og oppholdsområder til og gjennom stasjonsområdet.

Det er nødvendig å se nærmere på om det vil kreve endringer i fotgjengerfelt, plassering av bussholdeplasser og utforming av gatene.

Vi ønsker å skape et levende og funksjonelt knutepunkt som støtter grønn mobilitet og et fremtidsrettet samfunn.

Si meningen din om Kolbotnveien

Vi trenger din hjelp for å gjøre dette. Vi ønsker å forstå bedre hvem som bruker sentrum, hvor dere skal, og hva deres behov er.

Dine tanker og meninger er viktige for oss, og vi oppfordrer deg til å dele dem.

Gi innspill i kartløsning

Tirsdag 3. september kl. 18.00 holder vi et åpent møte i Kolben om gatebruksplanen for Kolbotnveien.

I møtet vil vi presentere forslag til gateutforming, og det vil bli mulighet for å komme med innspill der også.

Detaljregulering for Kolbotnveien

Gatebruksplanen skal ligge til grunn for detaljregulering for Kolbotnveien. Det er varslet oppstart for planarbeidet, og du kan også gi innspill til det.

Les mer om dette her:

Nordre Follo kommune - Kolbotnveien ved Kolbotn stasjon

Hvem er ansvarlig?

Nordre Follo kommune ved plan- og prosjektavdelingen i virksomhet vei og park er ansvarlig for arbeidet med gatebruksplanen.

Kontaktperson: Elin Mattson, ElinRebecka.Mattson@nordrefollo.kommune.no

Sist endret: 13.08.2024