Se hvem som graver i kommunale veier i Nordre Follo

Lurer du på hvem som graver der du ferdes, og hvorfor? I den nye innsynsløsningen vår for gravemeldinger kan du finne det ut.
gravearbeider på Nedre torg i Ski sentrum 12. mars 2024

Gravearbeidene på Nedre torg i Ski sentrum er en del av kommunens eget prosjekt. Vi oppgraderer viktig infrastruktur under bakken, torgene og gågata. Foto: Nordre Follo kommune

Her kan du se hvem som graver i kommunale veier i Nordre Follo, og litt om hvorfor.

I lenken over finner du et oversiktskart der alle innvilgede gravesøknader i Nordre Follo kommune er markert.

Du kan klikke på markerte punkter i kartet og finne ut mer om gravearbeidene som foregår eller vil foregå der.

Du kan blant annet se hva arbeidene gjelder, hvem som er byggherre og entreprenør for de ulike prosjektene, og hvor lenge arbeidene er planlagt å vare.

Vil du grave på kommunal grunn?

Du må alltid søke om å få grave og arbeide på kommunal eiendom.

Søknad om graving og arbeider på kommunal veigrunn kan sendes via ledningsportalen.no.

Lurer du på noe om dette, kan du lese mer om gravemelding her.

Sist endret: 28.08.2024