Søk om støtte til ladepunkter i borettslaget eller sameiet

Planlegger dere å installere ladepunkter til beboerne? Da kan dere søke om tilskudd.

Foto: Nordre Follo kommune

Målet med ordningen er å bidra til at flere får mulighet til å lade elbilen hjemme.

Hva kan dere søke om støtte til?

Støtteordningen skal bidra til å dekke kostnader i forbindelse med oppgradering av el-infrastrukturen i boligselskapenes parkeringsanlegg.

Ordningen skal også bidra til å dekke kostnader til ekstern rådgivning og prosjektering for oppgradering av ladeinfrastruktur.

Tilskuddsordningen omfatter ikke

• selve ladepunktet på den enkelte parkeringsplassen
  • oppgradering av trafostasjon (i mange tilfeller vil det være mulig å montere styringsverktøy som gjør at oppgradering av trafo ikke er nødvendig, dette dekkes av tilskuddsordningen
  • allerede påbegynte investeringer og utbygging

Hvem kan søke?

Borettslag, sameier og garasjelag kan søke om tilskudd innenfor denne ordningen.

Hvem kan ikke søke?

Privatpersoner, statlige byggeiere, kommunale aktører, firmaer som driver utleie av parkeringsplasser, og bygg under oppføring kan ikke søke om tilskudd.

Søknad

Det er ingen søknadsfrist. Søknadene behandles fortløpende til midlene er fordelt.

Søk om tilskudd til utbygging av ladeinfrastruktur

Søk om tilskudd til rådgivning for ladeinfrastruktur i sameier og borettslag

Har du spørsmål?

Les mer om ordningen og finn kontaktinformasjon på nettsidene til Akershus fylkeskommune:

Tilskudd til ladeinfrastruktur

Sist endret: 25.09.2024