Reguleringsplan for Waldemarhøyveien 1 er vedtatt

Nordre Follo kommune vedtok reguleringsplanen for Waldemarhøyveien 1 den 4. september 2024.
Kunngjøring illustrasjonsbilde i gult og kommuneikoner

Illustrasjon: Nordre Follo kommune

Om planen

Obos nye hjem AS har regulert for et nytt borettslag med 69 leiligheter. Planen inkluderer den eksisterende Torvang/Næss-gården, og legger til rette for tre boligblokker på 5 etasjer og én på 6 etasjer.

Waldemarhøyveien oppgraderes, og langs Kirkeveien legges det til rette for næring på bakkeplan.

Planen legger også til rette for en offentlig grønn park som skal fungere som en forlengelse av Vestråtparken med forskjellige aktiviteter. Det var tidligere planlagt skatepark her, men dette ble tatt ut i sluttbehandlingen.

Her finner du reguleringsplanen

Du kan se dokumentene til den vedtatte reguleringsplanen på arealplaner.no.

Har du spørsmål?

Kontakt saksbehandler i Nordre Follo kommune Jon Fjellstad, på telefon 47 69 27 44, eller på e-post jon.fjellstad@nordrefollo.kommune.no.

Sist endret: 23.09.2024