Varsel om arbeider langs Vevelstadveien

I cirka en uke fra torsdag 24. oktober vil det pågå arbeider ved den gamle gangbroen ved Vevelstad gård på Langhus.
Kart hvor den ødelagte gangbroen på Langhus er

Kartutsnitt: Nordre Follo kommune

Vi forbereder byggingen av en ny gangbro over Vevelstadveien.

Hva betyr dette for deg?

Veien vil holdes åpen, men det kan være noe begrenset fremkommelighet.

Det vil til tider forekomme manuell dirigering for å sikre trygg trafikkavvikling.

Arbeidene vil ikke påvirke bussrutene.

Hva skjer?

Vi river de gjenværende delene av den gamle broen, det vil si landkarene og midtsøylen.

I løpet av november vil det også bli utført arbeider med å flytte kabler i grunnen.

Bakgrunn

Den 26. oktober 2023 ble en gangbro over Vevelstadveien påkjørt og påført så store skader at den måtte rives.

Detaljprosjektering av en ny bro er i sluttfasen, og byggearbeidene planlegges i begynnelsen av 2025.

I mellomtiden er kryssing over veien løst med et midlertidig gangfelt og nedsatt fartsgrense på fylkesveien.

Vi ber om at alle forholder seg til skiltingen. Vi oppfordrer alle til å vise tålmodighet og hensyn gjennom anleggsperiodene, slik at vi får en så god og trygg gjennomføring som mulig.

Vi ber om at dere fortsatt ikke krysser vegen der det ikke er tilrettelagt for det.

Vi beklager ulempene dette medfører.

Har du spørsmål?

Ta kontakt med: