Nå kan du parkere gratis i èn time på de kommunale parkeringsplassene

Husk at du fortsatt må registrere parkeringen på parkeringsautomaten når du parkerer.
Blått og hvitt parkeringsskilt med "P" foran blå himmel

Foto: Nordre Follo kommune

1. oktober innførte vi èn times gratis parkering på alle offentlige kommunale parkeringsplasser i Nordre Follo kommune.

Du må fortsatt registrere parkeringen på parkeringsautomaten. Når du har stått parkert i en time begynner avgiften å løpe automatisk, og du må betale for den tiden du eventuelt står parkert ut over den ene timen.

Dette gjelder for HC-parkeringene

HC-brukere med gyldig p-kort trenger ikke registrere seg. P-kortet er godt nok som bevis i seg selv.

HC-brukere får dobbel tid av maks p-tid som er anvist på p-plasser og strekninger, bortsett fra hvis parkeringen er på under 30 minutter. Dette er i henhold til den nasjonale HC-forskriften.

Sist endret: 09.10.2024