Lær mer om angst og psykiske lidelser - gratis kurs

Velkommen til informasjonskvelder om psykisk helse i Ski. Her får du høre perspektiver fra brukere, pårørende og fagpersoner.
Skog på Kråkstad

Foto: Hans Vestre / Nordre Follo kommune

Arrangementene er åpne for alle og har som mål å øke kunnskap og forståelsen for psykiske lidelser.

Når og hvor?

Tre tirsdager i oktober og november, kl. 18.00–21.00
Foajeen i Rådhusteatret i Ski, Idrettsveien 8

Temaer

Tirsdag 22. oktober

Tema: Angst

Psykologene Andrea Siem Aase og August Schartau, ansatt i Rask psykisk helsehjelp i Nordre Follo kommune, snakker om angst og behandling.

Representanter fra Angstringen forteller om egenerfaring med angst og om deres tilbud.

Tirsdag 12. november

Tema: Kjærlighet som medisin

Kjærlighet som medisin har blitt en folkebevegelse i Norge som har bidratt til å styrke et nytt sett med verdier innen psykisk helse. Dette er basert på medfølelse, aksept, omsorg og tilstedeværelse.

Maja Thune, forfatter, foredragsholder og lærer i terapeutisk yoga. Janne Gustavsen kommer også.

Tirsdag 19. november

Tema: Vold – hva er det, konsekvenser og hvordan kan vi forstå det?

Mette Jensen Skålholt, Kjersti Vreim og Kristin Gjone fra Alternativ til Vold (ATV) snakker om hva vold er, deres tilbud, forståelse av vold, og konsekvensene av vold.

Familievernkontoret i Follo forteller om deres behandlingstilbud sinnemestring.

Håper vi ser deg der!

Sist endret: 22.10.2024