Torgene i Kolbotn sentrum blir oppgradert

Vi er i gang med å oppgradere torgene i Kolbotn sentrum. Det kommer flere sitteplasser og lekeelementer, bedre belysning og mer grønt.
Skilt og gjerder rundt arbeider på torgene i Kolbotn sentrum

Foto: Nordre Follo kommune

Utformingen er basert på medvirkning fra beboerne våre og brukere av torgene i Kolbotn sentrum. Torgene har fremstått som kalde og grå, med få innbydende sitteplasser.​​

Dette gjør vi nå noe med for å skape det gode og inkluderende bylivet vi vil ha.​​​​

Byrommene skal løftes og gi rom for alle aldersgrupper, med nye aktiviteter og et grønt og frodig uttrykk.​​​

Dette gjør vi med flere gode sitteplasser, bedre belysning og flere lekeelementer. På øvre torg får vi en flott «moveart».

På nedre torg blir kulene bevart, og det kommer et nytt Wall-Holla-klatrestativ.

Arbeidet blir utført av Park & Anlegg AS på vegne av Nordre Follo kommune, og vil vare til desember 2024.

Prosjektet er en del av et større arbeid med utviklingen av Kolbotn sentrum sett i sammenheng med Bane NORs oppgradering av Kolbotn stasjon.

Les mer om Kolbotn sentrum.

Sist endret: 22.08.2024