Nå kan du gi innspill til planen for fortau langs Humleveien/Sørjordet

Hensikten med planen er å legge til rette for etablering av en tryggere skolevei i området ved Hebekk skole.
Kartutsnitt for planforslag for fortau langs Humleveien/Sørjordet

Kartutsnitt: Nordre Follo kommune

Nordre Follo kommune vedtok 27. august 2024 å legge reguleringsplanforslaget for fortau langs Humleveien/Sørjordet til høring/offentlig ettersyn, slik at interesserte kan gi uttalelse.

Om planen

Hensikten med planen er å legge til rette for etablering av en tryggere skolevei som blir knyttet til eksisterende gang- og sykkelveinett i området ved Hebekk skole.

Fortauet plasseres langs sørsiden av Humleveien og langs østsiden av Sørjordet.

Planen vil føre til økt trafikksikkerhet for myke trafikanter, særlig for barn og unge på vei til Hebekk skole og fritidsaktiviteter.

Høring/offentlig ettersyn

Høring betyr at du kan gi innspill til planforslaget. Dokumentene som nå ligger ute på høring og offentlig ettersyn finner du på arealplaner.no under fanen "Planbehandlinger".

Vi oppfordrer deg til å si meningen din om planforslaget.

Send innspill ved fylle ut skjemaet som ligger her: Høring - Detaljregulering for fortau langs Humleveien - Sørjordet - NORDREFOLLO (skjema.no)

Fristen for å komme med innspillet ditt er 13. oktober 2024.

Husk å ikke skrive personsensitiv informasjon i høringsinnspillet ditt, da innspillet vil være offentlig tilgjengelig.

Innspill som kommer inn i forbindelse med høringen finner du etter hvert under fanen «Saksdokumenter» på arealplaner.no. Innspillene vil tas med i det videre arbeidet.

Du vil ikke få direkte svar, men kommunedirektøren vurderer innspillene før planforslaget sendes til ny politisk behandling.

Vurderingen av innspillet ditt kan du lese i saksfremstillingen til politikerne, som legges ut på kommunen nettsider (Politiske møter - Hjem (360online.com) omtrent en uke før saken skal behandles.

Prosessen hittil

WSP Norge AS på vegne av forslagsstiller virksomhet vei og park i Nordre Follo kommune hadde oppstartsmøte med kommunen 11. april 2023.

Til oppstartsmøtet sendte forslagsstiller inn et planinitiativ som ble gjennomgått i møtet. Videre ble planavgrensning utvidet.

Planinitiativet og referatet fra oppstartsmøtet ligger offentlig tilgjengelig på arealplaner.no under fanen «Planbehandlinger» og videre under «Behandlingstype – Beslutning om planoppstart».

Etter oppstartsmøtet varslet WSP Norge AS oppstart av planarbeid. Dokumenter som ble offentliggjort i forbindelse med varsel om oppstart ligger tilgjengelig på arealplaner.no under «Planbehandling».

Videre saksgang

Etter høringsfristen vil kommunen vurdere om det skal gjøres endringer i planforslaget for å imøtekomme innspillene som har kommet inn.

Kommunen planlegger deretter å sluttbehandle planforslaget i kommunestyret vinteren 2024.

Har du spørsmål?

Vil du vite mer om planarbeidet, kan du kontakte saksbehandler Maria Fernandez på maria.fernandez@nordrefollo.kommune.no

Sist endret: 30.08.2024