Ja til en demensvennlig kommune

Ordfører Cecilie Dahl-Jørgensen Pind signerte 9. august en samarbeidsavtale med Nasjonalforeningen for folkehelse for et mer demensvennlig samfunn.
Signering av samarbeidsavtale med nasjonalforeningen for folkehelse

Over halvparten av landets kommuner er med i arbeidet for et mer demensvennlig samfunn, og nå er Nordre Follo også med på laget.

Avtalen innebærer at ansatte i både privat og offentlig næring skal få kurs og kunnskap om hvordan man møter personer med demens i samfunnet. Ved gjennomført kurs, får bedrifter i kommunen et klistremerke som viser at ansatte har kunnskap om personer med demens.

Dette bidrar både til at mennesker med demens møtes med kunnskap og respekt, men også til at arbeidshverdagen til personer i ulike serviceyrker blir enklere.

Fra Nasjonalforeningen for folkehelse møtte lokallagsleder i Akershus, Kai Roger Vatne.

Sist endret: 12.08.2024