Illustrasjon av planlagt boligbebyggelse mot Kantorveien

Kantorveien-Båtsleppa

Nordre Follo kommune vedtok 8. juni 2022 reguleringsplan for Kantorveien-Båtsleppa.

Om planen

Hensikten med reguleringsplanen er å legge til rette for en utbygging av boligbebyggelse mot Kantorveien.

I tillegg legger planen til rette for å

• restaurere Kantsonen mot Kolbotnvannet
  • oppgradere teknisk infrastruktur (VA) i Båtsleppa
  • opparbeide fortau langs Kantorveien

Planområdet er på ca. 14 daa og ligger på vestsiden av Veslebukta i nordenden av Kolbotnvannet.

Planområdet omfatter felt B3 i områdereguleringen og tilliggende Kantorveien og grøntområde langs vannkanten.

Innenfor planområdet i dag er det 13 eiendommer med tilliggende veier.

Reguleringsplanen legger til rette for at 4 eksisterende eiendommer, som ligger på en høyde mot Kantorveien, bygges ut.

Planen inneholder utbyggingsfelt BKS og B med felles uteoppholdsareal felt BUT1-2, eksisterende bebyggelse i felt BFS1-2, og tilliggende felt - Kantorveien med fortau og naturområdet mot vannet.

Felt BKS tilrettelegges for 14 boenheter i rekkehus. Felt B reguleres til et mindre leilighetsbygg.

Landskapsplanen viser et mindre leilighetsbygg med ca. 14 boenheter. Det tillates samlet BRA for ny bebyggelse på 3100 m2.

Bebyggelse har gangadkomst henvendt mot Kantorveien med all parkering i garasjeanlegg under bebyggelsen.

Innkjøring til garasjeanlegget er lagt til fra Båtsleppa. Området mot Kolbotnvannet reguleres til småhusbebyggelse slik det foreligger i dag (felt BFS1-2).

Dette omfatter 9 eksisterende eiendommer i området.

Høringsinnspill

Dokumenter til saken

Saksdokumentene finner du på arealplaner.no.

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål? Du kan kontakte saksbehandler i Nordre Follo kommune Kristine Klavina på e-post kristine.klavina@nordrefollo.kommune.no.

Sist endret: 14.05.2024